Angepinnt Weekly Shōnen Jump TOC

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen zum Einsatz von Cookies
    Beachten Sie zudem unsere Datenschutzerklärung: Pirateboard.net - Datenschutzerklärung

• Wir müssen wohl akzeptieren, dass die aktuelle Arc von My Hero Academia nicht so gut ankommt. Mag vermutlich an der großen Zahl an neuen und der Abwesenheit vieler beliebter Charaktere, sowie den eher unspektakulären Bösewichten liegen. Mal sehen, ob der Manga wieder die Kurve kriegt. Immerhin wurde bereits die dritte Staffel des Animes angekündigt.

Platz 1 für Shokugeki no Souma wundert mich ein wenig, da das Kapitel welches hier in die Wertung einbezogen wurde, jenes mit starken Fokus auf Subaru war. Dachte nicht, dass der so beliebt ist. Aber hier startet ja bald die 3.Staffel des Anime. Vielleicht spielt dieser Faktor mit.

Nun zu den neuen Serien:

Tomatoypoo no Lycopene:
      Wohl ganz klar ein niedlicher Comedy-Manga. Also nicht viel anders als Inumaridashi. Da ich nicht glaube, dass es eine Gruppe geben wird, die sich die Mühe machen wird, die Serie zu übersetzen, wird dieser Manga wohl eher an mir vorübergehen.

Golem Hearts:
      Hierzu habe ich den One-Shot gelesen und empfand ihn als ziemliches Standardwerk. Von der Atmosphäre her erinnert es relativ stark an Nanatsu no Taizai, was nichts schlechtes sein muss. Fragt sich nur, ob es sich gegen die Konkurrenz an Action-Abenteuern in der Jump durchsetzen kann.

Zu Fulldrive gibt es leider kein Bildmaterial und auch sonst nicht viele Infos. Ono Genki hat bisher auch nur One-Shots gezeichnet. Gerüchten zufolge soll es sich um einen Tischtennis Manga handeln. Für Takujō no Ageha war dies kein Erfolgsgarant, aber dieser Tage kann man ja auch mit Golf den TOC stürmen.
    • WSJ ToC #45/2017

01. Tomatoypoo no Lycopene 1 (neue Serie mit Cover und Eröffnungsfarbseiten)
      02. Haikyuu!! 273
      03. One Piece 881
      04. Dr. Stone 30 (Farbseiten)
      05. Black Clover 128
      06. My Hero Academia 155
      07. Hinomaru Zumou 164 (Farbseiten)
      08. Kimetsu no Yaiba 81
      09. Shokugeki no Souma 234
      10. We can't study 34 (Farbseiten)
      11. The Promised Neverland 58
      12. Yuragi-sou no Yuuna-san 82
      13. The Disaster of Ψ Kusui Saiki 263
      14. Gintama 654
      15. Spring Weapon Number One 48
      16. Robot×Laserbeam 28
      17. Shoodan! 17
      18. Cross Account 16
      19. Hungry Marie 31
      20. The Story of Isobe Isobee 191

Ausblick auf Issue #46/2017
      Cover & Color für: The Disaster of Ψ Kusui Saiki
      Farbseiten für: Tomatoypoo no Lycopene, Boruto, The Story of Isobe Isobee, Shoodan!

Wieder nicht die übliche Quelle, deshalb erstmal unter Vorbehalt.
      Ten billion percent happy to serve!
    • WSJ ToC #46/2017

01. The Disaster of Ψ Kusui Saiki 264 (Cover und Eröffnungsfarbseiten)
      02. Black Clover 129
      03. The Promised Neverland 59
      04. Dr. Stone 31
      05. Haikyuu!! 274
      06. Tomatoypoo no Lycopene 2 (Farbseiten)
      07. My Hero Academia 156
      08. Hinomaru Zumou 165
      09. Yuragi-sou no Yuuna-san 83
      10. Kimetsu no Yaiba 82
      11. Bolt - Naruto New Generations 17 (Farbseiten)
      12. We can't study 35
      13. The Story of Isobe Isobee 192 (Ende mit Farbseiten)
      14. Shokugeki no Souma 235
      15. Robot×Laserbeam 29
      16. Gintama 655
      17. Shoodan! 18
      18. Cross Account 17
      19. Spring Weapon Number One 49
      20. Hungry Marie 32 (Ende)

KEIN One Piece

Ausblick auf Issue #47/2017
      Cover & Color für: Fulldrive (neue Serie)
      Farbseiten für: Kimetsu no Yaiba, The Promised Neverland, Spring Weapon Number One

Ein Doppelkill!! Neben der ewig hungrigen Meisterin der roten Laterne verabschiedet sich auch der Klassenclown vom Magazin.
    • Bedeutet dies nun, dass demnächst ein anderer Gag-Manga auf den letzten Platz gesetzt wird. Spring Weapon Number 1 wäre hierbei ein idealer Kandidat. Der Manga dümpelt nun seit einem Jahr vor sich hin mit Achterbahnfahrten in der TOC und miesen Verkaufszahlen bei den Tankobon. Dennoch hält die Redaktion daran fest, was zumindest bei mir den schon länger den Verdacht aufwirft, dass man hier was bestimmtes mit der Serie vor hat.
    • Habe inzwischen Dr. Stone auch angefangen und bin bereits beim neuesten Kapitel und muss wirklich sagen, dass es mir sehr gut gefällt. Boichi's Zeichenstil ist neben Inio Asano (und einigen anderen) sowieso eines meiner Favoriten und die Story ansich ist wirklich interessant. Die ersten Kapiteln waren zwar ganz nett, aber seitdem der Prolog sein Ende gefunden hat, wurde einfach alles soviel besser, dass ich mich mittlerweile wirklich auf jedes neue Kapitel freue. Kann ich also jedem ans Herz legen, der Interesse daran hat, etwas neues aus dem Shounen Jump zu lesen.
    • WSJ ToC #47/2017

01. Full Drive 1 (neue Serie mit Cover und Eröffnungsfarbseiten)
      02. One Piece 882
      03. We can't study 36
      04. The Promised Neverland 60 (Farbseiten)
      05. Black Clover 130
      06. The Disaster of Ψ Kusui Saiki 265
      07. Dr. Stone 32
      08. My Hero Academia 157
      09. Kimetsu no Yaiba 83 (Farbseiten und Ergebnisse des Popularitätsvotum)
      10. Tomatoypoo no Lycopene 3
      11. Haikyuu!! 275
      12. Gintama 656
      13. Yuragi-sou no Yuuna-san 84
      14. Robot×Laserbeam 30
      15. Hinomaru Zumou 166
      16. Spring Weapon Number One 50 (Farbseiten zum ersten Jubiläum)
      17. Shoodan! 19
      18. Shokugeki no Souma 236
      19. Cross Account 18
      Tomatoypoo no Lycopene

Ausblick auf Issue #48/2017
      Cover & Color für: Golem Hearts (neue Serie)
      Farbseiten für: Gintama, Shokugeki no Souma, Full Drive

Tomato sowohl im Mittelfeld als auch an letzter Stelle... Ich kann leider nicht genau sagen was da los ist, aber es sieht doch stark danach aus, dass Tomato Isobee als Gag zum Abschluss ablösen wird.
    • Die Liste, die ich jede Woche hier poste, ist das Inhaltsverzeichnis der jeweiligen Ausgabe der Weekly Shounen Jump. Captain Tsubasa lief zwar auch in der WSJ, allerdings von 1981 - 1988. Ab und zu taucht Tsubasa wegen seiner Bedeutung noch auf dem Cover auf, aber ansonsten ist die Serie halt seit fast 30 Jahren beendet.

Ich hoffe das beantwortet Deine Frage, sonst habe ich Dich falsch verstanden.
    • @König VEGETA Ich denke mal du redest von einem Captain Tsubasa Spin Off. Da gab es leider so viele, dass ich mittlerweile den Überblick verloren habe ^^

Aktuell gibt es anscheinend noch "Captain Tsubasa: Rising Sun", welches in der Zeitschrift Grand Jump veröffentlicht wird. Anscheinend handelt es sich dabei um ein Tochtermagazin der WSJ.
      In der WSJ ist Captain Tsubasa schon seit Jahren nicht mehr vertreten, wie Drake Black schon sagte.

Ich hoffe das hat dir etwas geholfen.

Ich bin mal gespannt wie "Full Drive" einschlägt. Einem guten Manga über Tischtennis wäre ich nicht abgeneigt.
      YOU'RE GONNA CARRY THAT WEIGHT
    • ja danke Jungs ihr habt meine Frage beantwortet.
      Ja das es momentan anders heisst ist mein fehler weil die Grad in Spanien sind bei den Olympischen Spielen.
      Aber gibt es eine gruppe??
      Egal unter welchen Namen es ist wie bei Pokemon das es Pokemon bleibt ist klar aber das die dann immer den Namen Wechseln vergaß ich nicht aber ich dachte mir wenn ich Captain Tsubasa schreibe wäre es ausreichend.
    • One piece seit längerer Zeit 2. Platz nicht schlecht nur ne blöde frage was ist mit den scan los von One piece? währe mal nett wenn mal infos kommt *grins*.... aber sonst ist ja nicht viel passiert. Neue Mangaserie mal schauen wie sie sich hält in der Jump ;)
      Stärke wächst nicht aus körperlicher Kraft - vielmehr aus unbeugsamen Willen.
    • WSJ ToC #48/2017

01. Golem Hearts 1 (neue Serie mit Cover und Eröffnungsfarbseiten)
      02. One Piece 883
      03. Dr. Stone 33
      04. Full Drive 2 (Farbseiten)
      05. Haikyuu!! 276
      06. My Hero Academia 158
      07. Shokugeki no Souma 237 (Farbseiten)
      08. Black Clover 131
      09. Kimetsu no Yaiba 84
      10. Tomatoypoo no Lycopene 4
      11. Gintama 657 (Farbseiten)
      12. The Promised Neverland 61
      13. We can't study 37
      14. Hinomaru Zumou 167
      15. The Disaster of Ψ Kusui Saiki 266
      16. Spring Weapon Number One 51
      17. Yuragi-sou no Yuuna-san 85
      18. Shoodan! 20
      19. Robot×Laserbeam 31
      20. Cross Account 19
      Tomatoypoo no Lycopene

Ausblick auf Issue #49/2017
      Cover & Color für: We can't study
      Farbseiten für: Shokugeki no Souma, Golem Hearts, Grimm Reaper (One Shot von Tsujita Taisei)

Dritte neue Serie, die diesmal vom One Shot bekannt ist, Dr. Stone hinter OP und Robo dafür ganz weit unten.
      Wenn die Vorschau stimmt, bekommt Souma zweimal Farbseiten hintereinander. Dabei hat es jetzt schon die meisten nach Neverland (und Boruto). Und ich hoffe mal Tomato hat nicht vor immer sowohl in der Mitte als auch am Ende des Magazins zu erscheinen... Wirft mein ganzes System durcheinander^^"
    • So so, Dr. Stone wieder back @ top. Auch Souma überrascht mich ehrlich gesagt mit dem 2. Mal Farbseiten jetzt. Denke dass die Neverland und Boruto langsam aber sicher den Rang abkaufen, oder nicht?!

Zudem interessiert es mich natürlich, ob wir heute schon die ersten Spoiler von OP zu sehen bekommen. Wäre natürlich eine schicke Sache.

Danke @Drake Black für Deine Arbeit und Mühen!

Greetz,
      D
    • Ich habe nun die ersten Kapitel von Full Drive gelesen und möchte meinen Ersteindruck kurz zum Besten geben:

Spoiler anzeigen
      Full Drive:
      Also die Handlung ist relativ simpel. Tamashiro hat die letzten vier Jahre bei seinem Großvater, einen ehemaligen Profitischtennisspieler, in Deutschland die hohe Kunst des Ping Pongs gelernt. Nach dem Tod des alten Mannes kehrt er nun nach Japan zurück. Dort trifft er auf Marin einem Ping Pong Idol. Nach einigen Unfreundlichkeiten von Seiten der jungen Dame duellieren sich die Beiden in einem Ping Pong Match und entdecken dabei den gegenseitigen Respekt für die Fähigkeiten des jeweils Anderen. Marin nimmt Tamashiro nun anschließend mit zur Elite Tischtennisschule (keine Ahnung, ob es so etwas in Echt gibt), wo auch gleich so eine Art "Elite 10" geteasert wird. Im Grunde erinnert es ein wenig an Shokugeki no Soma, bloß mit Ping Pong anstatt Kochen und weniger ansprechenden Artwork. Keine Ahnung, ob dieser Manga sein Publikum finden wird. Ich hab auch noch das zweite Kapitel gelesen, aber darin passiert so gut wie Garnichts.
    • An dieser Stelle muss man wohl noch Erwähnen das diese Woche kein MHA erscheinen wird, ist wohl aber dieses Mal nicht Gesundheitsbedingt: Laut Jump muss Horikoshi für irgendetwas Daten sammeln. Also muss man sich dieses Mal nicht sorgen, das er nicht im Magazin ist.

Dachte ich sage das mal besser im Vorraus.
    • WSJ ToC #49/2017

01. We can't study 38 (Cover und Eröffnungsfarbseiten)
      02. Kimetsu no Yaiba 85
      03. One Piece 884
      04. The Promised Neverland 62
      05. Dr. Stone 34
      06. Tomatoypoo no Lycopene 5
      07. Golem Hearts 2 (Farbseiten)
      08. Yuragi-sou no Yuuna-san 86
      09. Haikyuu!! 277
      10. Full Drive 3
      11. Hinomaru Zumou 168
      12. The Disaster of Ψ Kusui Saiki 267
      Grimm Reaper (One Shot mit Farbseiten)
      13. Black Clover 132
      14. Shokugeki no Souma 238 (Farbseiten)
      15. Robot×Laserbeam 32
      16. Gintama 658
      17. Spring Weapon Number One 52
      18. Shoodan! 21
      19. Cross Account 20
      Tomatoypoo no Lycopene

Kein My Hero Academia

Ausblick auf Issue #50/2017
      Cover & Color für: Black Clover
      Farbseiten für: Yuragi-sou no Yuuna-san (wichtige Ankündigung), Spring Weapon Number One, Goo to Goo (One Shot)
    • Ich werde aus den Entscheidungen der Redaktion echt nicht mehr schlau ?( Kimetsu no Yaiba auf Platz 1, was ich toll finde. Und was kommt nächste Woche? Vermutlich eine Anime Ankündigung für den Hentai Borderliner :thumbdown: Und was soll das mit Spring Weapon Number One?! Seit Wochen relativ weit unten. Logische Konsequenz: 2 Farbseiten innerhalb von vier Wochen X(

Gut, genug geärgert. Nach Full Drive kommen nun meine Ersteindrücke zu Golem Hearts:

Spoiler anzeigen
      Die Handlung spielt in einer Welt, in welcher Menschen Golems, also Lehmfiguren, welche mit Hilfe von Magie zum Leben erweckt werden, als Arbeitskräfte nutzen. Noah ist ebenfalls ein Golem, doch anders als die restlichen plumpen Lehmfiguren ohne Ecken und Kanten sieht er aus wie ein ca. 10 jähriger Junge und besitzt eine Persönlichkeit. Sein Ziel ist es, sich nützlich zu machen, damit sein Meister und Erschaffer, mit welchem ihn eine Vater-Sohn ähnliche Beziehung verbindet, in den Augen seiner Mitmenschen als großartiger Mann wahrgenommen wird. Leider stellt er sich bei so ziemlich jeder Tätigkeit immens ungeschickt an, was ihm den Argwohn der (erwachsenen) Bewohner seines Dorfes einheimst. Als dann aber zwei Kinder entführt werden und Noah den Kidnappern das Handwerk legt, wendet sich das Blatt und er und sein Meister bekommen endlich die ersehnte Anerkennung. Generell fand ich das erste Kapitel deutlich besser, als den vorangegangenen One-Shot. In meinen Augen war das ein sympathischer und gelungener Start. Mal sehn, wie es weiter geht und ob sich der Manga gegen die Konkurrenz im Genre durchsetzen kann. Besser als Black Clover ist es in meinen Augen jedenfalls allemal.
    • iceemperor im Forum von MangaHelpers hat mal wieder einige interessante Dinge übersetzt, die ich teilen möchte:

Über Tite Kubo und sein Leben mit den Mangas

iceemperor schrieb:

Kubo was a guest on TBS Radio's Shonen Jump 50th anniversary collaboration

tbsradio.jp/197344

This time as well, lots of interesting things came out in the talk:
      • Kubo lives in Roppongi Hills, an incredibly affluent district popular for its night life and expensive residences. He was able to walk to the location this talk would be recorded and broadcasted, in Akasaka which is north of Roppongi. He's lived there for the last 10 years. The hosts were super surprised as they'd never known anyone who lived in Roppongi. Kubo's wife also wanted to come to this appearance as she is also a fan of the host duo but she was sick and so couldn't make it.
      • Kubo got his start in Jump when he was in highschool when he told his teacher he'd become a mangaka and then went on to write a oneshot for an award, Pop Step Award. He said he had to do this after telling his teacher he'd become a mangaka. He didn't win the award, he got to the final round, but an editor from Jump contacted him saying he'd be his editor. He initially declined as he doesn't like collaborating with people and likes doing everything on his own but eventually agreed. That editor became his first editor.
      • Kubo's favourite manga when he was a kid were GeGeGe no Kitaro and Saint Seiya, though his art style is completely different. He was constantly drawing youkai and the like as a kid, imitating Kitaro. His parents were indifferent to hearing him say he'd become a mangaka. They never said yes or no.
      • Soon after he began working with his editor, he began writing some works. The hosts ask whether the editor asked him to change stuff as the editor is more experienced and has seen more manga and artists but Kubo says that his first editor didn't really ask him to change much. He was apparently rather fond of Kubo's work. Kubo would also not change much. Even if the editor tells him to change something, if he thought it was interesting he'd not change it. His editor didn't really make much of a fuss and let it through though. Kubo doesn't really remember much from his time with that editor as nothing that left an impression happened.
      • Kubo is rather bad at working in a group. The hosts ask if he's a lone wolf and he says he probably is. He keeps the time spent with the assistants rather short due to this but he says he rather likes his assistants. He's also the type to eat by himself, though its different now that he's married.
      • Kubo debuted in Jump in a 1996 special issue. These special issues also have their own voting system. He says that for each special issue, experienced mangaka write the series on the cover as well as one shots& yonkoma from current serialized mangaka. These would take the first two spots. From number three and down would be oneshots from newcomers and rookies. He was fourth that issue. Oda was above him at third with Romance Dawn. From then on he didn't like Oda as much.
      • Three years later he would begin his first serialized series. During those three years, he would make one shots though he says he didn't really do much then. His editor would make him write stories but he himself didn't really want to. He would write one-shots barely in time for the deadlines and then his editor would bring assistants then. About a week before the deadline, Kubo would be called to Tokyo and be "confined" to a room and would finish the one-shot there with assistants specifically for that one-shot. At that time, the assistants were all older than Kubo so he found it rather difficult to work there. He secretly thought "Can't these people leave?". When giving them work, he'd say "Please draw it like this" or "Please draw it to have this kind of feeling" though it would often not be done according to his image and then he would correct it himself after.
      • Before Zombie Powder, he wrote two one-shots. This is supposedly rather early for a serialization for a rookie. However, during the time of the one-shots, he was often scolded. Before his second one-shot, he was called to Tokyo by Torishima, the Editor-in-Chief at the time. At Shueisha, he was sent to a room with his then editor and Torishima. There Torishima told him "You manga is not good", though the nuance is more harsh. Torishima then put Dragon Ball and First of the North Star's Volume 1s on the table in front of him and said," Go home and read these. Write these kinds of manga". Kubo thought to himself "This bastard..!" Kubo says that the intent behind that was that they wanted him to write huge hits like those two manga, as told to him by his then editor. He didn't read those volumes later, though at that point he already knew about those two manga given how big they were.
      • Zombie powder ended in 2000 and Bleach began in 2001. There was little time between the two. Soon after Zombie Powder ended, the editors wanted him to write again though he wanted to rest a bit more. Since he was cancelled, his editor said to "write a story or you'll be forgotten". His editor had already reserved a space for the cover of the next special issue, so he was forced to write a one-shot. The story for that issue was the Bleach one-shot. The feedback was good for that one-shot and thus it became a series.
      • For Bleach, he had already been writing down characters in a notebook to use later for a while and with the sudden task of the oneshot, he used characters from that notebook. Rukia was the first character designed for Bleach, though the shinigami theme wasn't decided until later using a prototype of Rukia's design. The shinigami theme was, according to Kubo, partially influenced by Kitaro but also that he was rather scared of the afterlife and dying and so he made that the theme.
      • Since each character in Bleach has their own Zanpakuto and the like, the hosts ask if it was difficult to design so many of them but he says he didn't really struggle. He had designed everything with the character as a set.
      • He had already decided on the ending at the beginning. In his case, he writes with certain scenes in mind and then connects them together so he had already decided on the final scene. Filling the parts in between was his main writing style. The ending didn't change the entire 15 years as he had already decided to end with a "next generation taking over" type of scene. This also worked out well even if he was cancelled in-between as he was basically kicking it down the line as he was writing and could end it there. There were times when, in the middle, he wasn't really thinking too much, however its impossible to write if you're not thinking at all. The hosts also say sometimes that works out great as in the case of Otokojuki where even the inconsistencies are enjoyable and make for a great manga. Its different for each mangaka.
      • Nakano was his second editor. He was supposedly rather nice to Kubo though Kubo says that his attitude changes per mangaka. Nakano was apparently very hard on Matsui. Rather than hard, Kubo says "haughty" might be closer to how their relationship was.
      • Bleach was eventually made into an anime. Kubo was happy when this happened but he knew that series in Jump that gained popularity would get anime so he was more like "This late..?". Bleach was apparently rather late in getting an anime at that time. Other series that were serialized had already gotten their anime. It took around 3 years to get an anime, an amount of time that lots of series could end in. That Bleach didn't end in 3 years, Kubo was glad. Kubo was both happy and thinking, "this is late...", though he never said this at the time.
      • Kubo was involved quite a bit with the anime. In the beginning he wasn't but he saw that the anime would change lots of things from the manga and he said "his stomach would hurt". He would get irritated with that and say, "That's wrong!". In the beginning he would look at those different scenes and basically squeeze his cushion with irritation. Then from some point on he asked to check the scripts and the like. Each week, the script would be sent to him. He says he's rather particular about the dialogue and since the anime can't overtake the manga, there would be extra dialogue. Sometimes it would be different from how the character actually is and the readers would notice the differences and he didn't like that so he would correct it. It was a feeling of responsibility to the readers since his name would appear first and lots of people would enter the series through the anime but he also didn't want to let the readers from before the anime down so he would correct it to make sure everything was right.
      • During the 15 years of Bleach, he didn't really get bored as he was writing what he had already decided so deadlines were only rough whenever his health declined. He would think about next week as he was writing this week's story so he didn't really worry/waver too much for the upcoming weeks. His lifestyle was rather precise as he didn't like being "chased" for time. He was the type to finish his summer homework at the beginning of summer.
      • During the 15 years, his editor changed around 7-8 times though he didn't really count as his editors would sometimes stop in the middle, due to them moving up or whatever reason, and a new editor would come in. He had a good relationship with his editors though he would be harsh when there was a misprint. He would yell on the phone at those times, but he would still have a good relationship with the editor after that.
      • After Bleach ended, rather then a feeling of accomplishment, he felt more like "I'm tired...". Apparently throughout Bleach, there were times when he thought "I want to stop this here...." but at the beginning he had already said that, "I will write up-till here" and thus felt that he must write until he reached that scene of what not. He wasn't really in much "agony" those 15 years, only when his health declined. He didn't really feel like going many places for vacation though he did go at times like when he was called to speak for an event abroad and took a week off then and went.
      • In response to a question from a listener regarding whether he cried or whatnot when a scene came out really good he said he didn't really cry but he did get goosebumps when a scene came out better then expected. He says its probably something every mangaka experiences as its something you don't get unless you actually draw the specific scene itself. If you don't draw thinking "This is great!" then when this is read, nothing will be communicated to the readers. So he draws to make sure he feels deep emotions otherwise, the readers won't feel anything.
      • He doesn't really have anything to say regarding new works as he says he not doing anything right now.
      That came out longer than expected but the hosts note that Kubo has many more things "hidden in the darkness" that he's holding back saying.

Der Mann ist schon ein besonderer Mensch. Ohne Wertung, versteht sich.

Dann eine Meinung von Odas früherem Assisten Amami Yoshizaku über das Zeichnen von Mangas, die eine gute Beliebtheit erzielen
      Spoiler anzeigen

iceemperor schrieb:

An interesting Comic essay was published on Jump + yesterday by Amami Yoshikazu, mangaka of Dead or Animation. Some interesting facts that came out of there included that:
      • According to one report, the top 30% of series are keeping the industry in the black. The remaining 70% of series are all in the red with the top 30% covering for the losses of the bottom 70%.
      • Including web manga, there are a few thousand series currently in serialization in Japan right now.

The most interesting bit was the talk with Oda however. Amami was Oda's assistant for 3 years prior to debuting. He supposedly had lots of things he wanted to ask Oda but couldn't during that time because he didn't want to take time away from Oda. He was invited in 2016 to Oda's Christmas party (Amami was supposedly homeless at this time after being cancelled). At the party he was able to eat lots of great food that were in the shape of food in the manga. He also was able to have a chat with Oda regarding manga, specifically "How do you draw an interesting manga". Oda's reply was "Draw something crazy/completely out there" (The phrase used is "「ヤバイの」を描くんですよ"). You draw something that so crazy that its just before the line when your editor will get mad at you. Oda
      says that since the sheer number of manga have increased, its important to first stand out. Compared to back in the past when there weren't as many manga, its not okay to just draw something that will get a "This is pretty interesting" type of response.

Oda then says, to stand out "You have to make people think, "This mangaka is crazy!!"" (The line is "「この作者ヤベエ!!」と思わせるんですよ!"). To make them think that, you do anything to have to. By acting cool and being embarrassed you can't draw anything that will make people feel that. You have to show other people something that's not been done before and make them think, "You'd go this far!!?". In other words, "Take off your pants!" (the phrase is "「パンツを脱ぐ」だ!!"). One of the other people there also listening says that when they did that, the editor turned it down. Amami also says he remembers a similar incident where, before he debuted, the name his editor had put forward at the editor serialization meeting was turned down. Amami asks why even though his editor said
      that the characters were "Strong/dense" (濃くって) and "it was interesting". His editor then says that it was turned down because of that reason. Apparently some manga how to books that Amami had read had told him that characters had to be "strong/stand on their own" and thus he thought as long as that passed it'd be fine.

When they tell this to Oda, how if its too crazy its "pulled out", and that "isn't making it really crazy but not getting "pulled out" contradict itelf". Oda then says, "You have to persuade the readers".
      The important thing is that its interesting. If you write something that's weird, it'll just be weird and not interesting. You have to make people think "This is good!!" about something that only you can write, something not in the mainstream yet, your own "fetish". You have to persuade the readers to think that's good and interesting. If you can do so, "It will definitely sell".

shonenjumpplus.com/article/entry/tsumeaka_01
    • WSJ ToC #50/2017

01. Black Clover 133 (Cover und Eröffnungsfarbseiten)
      02. Dr. Stone 35
      03. One Piece 885
      04. Kimetsu no Yaiba 86
      05. My Hero Academia 159
      06. The Promised Neverland 63
      07. Tomatoypoo no Lycopene 6
      08. The Disaster of Ψ Kusui Saiki 268
      09. Haikyuu!! 278
      Goo to Goo (One Shot mit Farbseiten)
      10. We can't study 39
      11. Golem Hearts 3
      12. Yuragi-sou no Yuuna-san 87 (Farbseiten)
      13. Full Drive 4
      14. Robot×Laserbeam 33
      15. Spring Weapon Number One 53 (Farbseiten)
      16. Hinomaru Zumou 169
      17. Gintama 659
      18. Shokugeki no Souma 239
      19. Cross Account 21
      20. Shoodan! 22
      Tomatoypoo no Lycopene

Ausblick auf Issue #51/2017
      Cover für: Boruto
      Eröffnungsfarbseiten für: Kimetsu no Yaiba
      Farbseiten für: Boruto, The Promised Neverland, Shoodan!
    • Ich fände es nice, wenn wir wieder die Cover der Ausgaben hinzufügen würden:

Ansonsten nichts besonders nennenswertes in diesem TOC. Einzig und allein die Tatsache, dass Shoodan nächste Woche Farbseiten erhält, obwohl es alles Andere als gut anzukommen scheint, ist ein wenig unverständlich :huh:
    • WSJ ToC #51/2017

01. Kimetsu no Yaiba 87 (Eröffnungsfarbseiten)
      02. We can't study 40
      03. Haikyuu!! 279
      04. Dr. Stone 36
      05. The Disaster of Ψ Kusui Saiki 269
      06. Black Clover 134
      07. Hinomaru Zumou 170
      08. Yuragi-sou no Yuuna-san 88
      09. The Promised Neverland 64 (Farbseiten)
      10. My Hero Academia 160
      11. Golem Hearts 4
      12. Tomatoypoo no Lycopene 7
      13. Bolt - Naruto New Generations 18 (Cover und Farbseiten)
      14. Full Drive 5
      15. Shoodan! 23 (Farbseiten)
      16. Robot×Laserbeam 34
      17. Gintama 660
      18. Cross Account 22
      19. Spring Weapon Number One 54
      20. Shokugeki no Souma 240
      Tomatoypoo no Lycopene

KEIN One Piece

Ausblick auf Issue #52/2017
      Cover & Color für: One Piece
      Farbseiten für: Hinomaru Zumou, Robot×Laserbeam

Heidewitzka, da ist die große Katze mal kurz austreten und schon machen die Mäuschen alle was sie wollen. Diese Woche ist mal kaum eine Serie auf ihrem gewohnten Platz, We can't study an der Spitze und Souma dafür ganz unten... Naja, nächste Woche gibts dafür mal wieder nen Colorspread von Oda.

Außerdem wurde wie erwartet angekündigt, dass Yuragi-sou no Yuuna-san einen Anime bekommt. Freut mich, da mir die Serie wirklich gefällt.

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Drake Black () aus folgendem Grund: Cover

• Was für ein grottiges Cover X/
      Langsam mache ich mir Sorgen, dass Soma ein ähnliches Schicksal wie Bleach oder Toriko widerfährt. Ich denke, dass es das Beste für den Manga wäre, wenn er nach dem aktuellen Arc zum Abschluss kommen würde, um positiv im kollektiven Gedächtnis zu bleiben.
      We can´t study auf Platz 1 ist auch ein wenig unverständlich für mich, aber hierbei muss ich zum wiederholten Male erwähnen, dass ich generell kein Fan des Genres bin.
      Auf das One Piece Cover freue ich mich schon. Laut Mangahelpers soll das Ganze unter dem Motto "101 Ruffys" stehen. Bin schon gespannt, wie das aussehen wird.